Carmen

Historia tragicznej miłości zaprawionej goryczą zazdrości i zdrady od lat przyciąga publiczność jak magnes. Choć sam kompozytor nigdy w Hiszpanii nie był, stworzył dzieło, które do dziś stanowi muzyczną kwintesencję tego kraju. Carmen wręcz uwodzi żywiołową muzyką przepełnioną namiętnością, radością życia i dramatyzmem. Barwne suknie wirujące w rytm flamenco, tętniąca radością tawerna, czy wreszcie triumfalny Marsz Torreadora przeplatają się z liryczną Arią z kwiatkiem czy miłosnym duetem Micaeli i Don Jose.

Wykorzystaj tę okazję i poznaj prawdziwą Carmen!

aksana Aksana Yakushevich (Carmen)

Jedna z najbardziej cenionych śpiewaczek operowych na Białorusi. W 2002 roku ukończyła studia na kierunku wokalistyka na Białoruskiej Akademii Muzycznej i rozpoczęła współpracę z Białoruską Narodową Akademicką Operą Wielką i Teatrem Baletu w Mińsku.
Za swoje nadzwyczajne osiągnięcia w dziedzinie muzyki klasycznej i ogromny wkład w rozwój kultury otrzymała wiele nagród, m. in. Honorowy Medal Ministra Kultury Białorusi i Medal Franciszka Skaryny.W swojej karierze wcielała się w główne role w najznakomitszych operach świata. W swoim repertuarze posiada partie: Amneris (Aida), Carmen (Carmen), Azuceny (Trubadur), Ulryki (Bal Maskowy), Santuzzy (Rycerskość wieśniacza), Feneny (Nabucco), Marfy (Chowańszczyzna), Maddaleny (Rigoletto).

 godlewska Małgorzata Godlewska (Carmen)

Ukończyła studia wokalne i otrzymała dyplom z wyróżnieniem w klasie prof. Joy Mammen w Royal Academy of Music w Londynie (2007) oraz Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie (2007) w klasie profesor Małgorzaty Marczewskiej z oceną celującą. Studiowała również na wydziale historycznym Instytutu Muzykologii Uniwersytetu Warszawskiego. Uczestniczyła w licznych koncertach i spektaklach na całym świecie. Występowała w Japonii, Libanie, Hiszpanii, Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii.Od pierwszego roku studiów wokalnych pracowała w Warszawskiej Operze Kameralnej. Brała udział w licznych festiwalach operowych zarówno w Polsce jak i za granicą, głównie w produkcjach mozartowskich. Swoje umiejętności doskonaliła czerpiąc wiedzę od wybitnych pedagogów śpiewu: Grażyny Jędras, Wisławy Ćwiklińskiej oraz na kursach mistrzowskich m. in. u Elisabet Erlingsdóttir, Diane Forlano, Anthonyego Legge, Richarda Stokesa, Teresy Żylis-Gara, Włodzimierza Zalewskiego, Sarah Walker. Duże możliwości głosowe pokrywają partie od kontraltu do sopranu.

paolo Paolo Lardizzone (Don Jose)

Rozpoczął studia wokalne pod kierunkiem Giacomo Rocchettiego. W późniejszych latach kontynuował kształcenie biorąc udział w licznych kursach mistrzowskich, m.in. pod kierunkiem Giorgio Merighiego, czy słynnego tenora Nazzarebno Antinori przy Akademii „Begnamino Gigli”.

Paolo Lardizzone śpiewał pod dyrekcją tak wspaniałych dyrygentów, jak Z. Metha, P. Gelmini, I. Lipanovic. Do jego ulubionych partii należą te z oper G. Verdiego: Rigoletto, Traviata, Trubadur, Makbet, jak również z dzieł G. Pucciniego: Tosca, Madama Butterfly czy Cyganeria.

 maciej-komandera-schody Maciej Komandera (Don Jose)

Studia na Wydziale Wokalno – Aktorskim Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach ukończył z wynikiem celującym w klasie śpiewu solowego profesora Feliksa Widery. Za główną rolę w operze „Don Carlos” G. Verdiego na scenie Opery Śląskiej w Bytomiu został nominowany do Nagrody Artystycznej „Złota Maska”.
Współpracuje z wieloma teatrami operowymi w Polsce i za granicą: Opera Bałtycka w Gdańsku:
„Ernani”, „Tosca”, „Madama Butterfly”, Opera „Nova” w Bydgoszczy: „Tosca”, Opera Łódź „Macbeth”, Mazowiecki Teatr Muzyczny w Warszawie: Koncert Walentynkowy w Studiu Koncertowym Polskiego Radia oraz cykl koncertów w Teatrze Muzycznej Komedii w Sankt Petersburgu, Opera Warneńska w Bułgarii: „Traviata”, „Trubadur”, Opera w Starej Zagorze w Bułgarii, Opera w Konstancie w Rumunii: „Trubadur”, Opera w Bańskiej Bystrzycy: „Trubadur”, „Lombardczycy” (premiera słowacka) oraz agencjami artystycznymi. W repertuarze oratoryjno-kantatowym współpracuje z większością estrad filharmonicznych w Polsce. Posiada również bardzo bogaty repertuar operetkowo-musicalowy.

Od wielu lat jest pod stałą opieką wokalną Maestro Wiesława Ochmana.

 janczak Tomasz Janczak (Don Jose)

Ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu, Wydział Wokalno–Aktorski. W tym samym roku zadebiutował na scenie w partii Eisensteina w Zemście Nietoperza (J. Strauss). W latach 1995–1996 był solistą w Teatrze Muzycznym w Łodzi, a od roku 1996 śpiewał jako pierwszy tenor w Teatrze Muzycznym–Operetce Wrocławskiej. W roku 2004 związał się z Teatrem Muzycznym w Lublinie, w którym to w latach 2009­-2013 był dyrektorem artystycznym.W swojej muzycznej karierze występował na deskach wielu światowych teatrów, odbywał liczne trasy koncertowe w Niemczech, USA czy Kanadzie. W jego repertuarze znajdziemy główne role w: Baronie Cygańskim (J. Strauss), Sprzedanej Narzeczonej (B. Smetana), Carmen (G. Bizet), Strasznym dworze (S. Moniuszki), Traviacie (G. Verdi). W 2012 roku w lublińskiej Hali Globus przed pięciotysięczną publicznością Tomasz Janczak wcielił się w rolę Ismaela w superprodukcji Nabucco (G. Verdi).

 gulio Giulio Boschetti (Escamillo)

Po ukończeniu Akademii Muzycznej doskonalił swój kunszt wokalny na kursach mistrzowskich organizowanych przez Fundację A. Toscanini w Parmie. Przez dwa lata pracował pod kierunkiem takich sławnych mistrzów jak: Renato Bruson, Leo Nucci, Virginia Zeani, Alain Billard i Beppe De Tomasi.

Debiutował w roli Uberto w operze G.B. Pergolesiego Służąca panią. Wielkim sukcesem była jego kolejna rola w partii Figara w Cyruliku sewilskim (G. Rossini).

Na scenie zachwyca nie tylko pięknym głosem i nadzwyczajną muzykalnością, ale także tworzy niezwykle wiarygodne postacie; zarówno te które nas rozbawiają, jak również te, które nas wzruszają. W 2003 roku otrzymał I nagrodę na Miedzynarodowym Konkursie Wokalnym: „Citta di Nettuno”. W swoim repertuarze ma liczne główne role, między innymi tytułowe partie w operach Verdiego NabuccoRigoletto, Scarpia w Tosce, Sharpless w Madama Buterfly G. Pucciniego i wiele innych.

Giulio Boschetti jest pasjonatem tradycyjnych pieśni włoskich i neapolitańskich, a szczególnie Francesco Paolo Tostiego.

 trylnik Katarzyna Trylnik (Micaela)

Ceniona polska sopranistka. W 1999 ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Haliny Słonickiej otrzymując przyznane wówczas po raz pierwszy najwyższe odznaczenie uczelni Medal „Magna cum Laude”.Laureatka wielu prestiżowych nagród na międzynarodowych konkursach wokalnych Debiut artystki na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Don Giovannim Mozarta w 2002 r. zaowocował stałą współpracą z najważniejszym polskim teatrem operowym.Występowała także w teatrach operowych Bremy, Monachium i Frankfurtu. Śpiewała na scenach i estradach Augsburga, Dubaju, Moskwy (Teatr Bolszoj), Münster, Paryża, Wilna i na Sycylii oraz w większości polskich filharmonii i sal koncertowych. Ważną część działalności artystycznej śpiewaczki stanowią również wykonania koncertowe dzieł operowych oraz udział w licznych koncertach oratoryjno-kantatowych.

monika Monika Michaliszyn (Micaela / Frasquita)

Absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. K.Lipińskiego we Wrocławiu w klasie prof. Agaty Młynarskiej.
Śpiewem interesowała się już w liceum, w tym czasie związała się z chórem Filharmonii Wrocławskiej. Obecnie współpracuje z wieloma zespołami, z którymi koncertuje w krajach niemal całej Europy, między innymi w Polsce, Niemczech, Francji, Szwajcarii, na Ukrainie.Posiada niezwykle bogaty repertuar obejmujący muzykę od baroku po wiek XX. Wykonuje utwory oratoryjne, szereg kantat J.S.Bacha i G.F.Haendla, pieśni oraz liczne partie operowe.

 monika Monika Piechaczek (Micaela / Frasquita)

Kształcenie muzyczne rozpoczęła nauką w Państwowej Szkole Muzycznej II st. im. Fryderyka Chopina w Opolu w klasie śpiewu solowego mgr Barbary Malinowskiej. Naukę kontynuowała na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu w klasie wybitnej śpiewaczki i cenionego pedagoga wokalistyki prof. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej. Już w trakcie drugiego roku studiów podjęła współpracę z zespołem Opery Polskiej prowadzonym przez Marka Tracza z którym nieprzerwanie kontynuuje współpracę.Spośród pierwszoplanowych ról operowych wykonywała partię Zuzanny z Wesela Figara W.A. Mozarta oraz partię Anny Reich z Wesołych kumoszek z Windsoru. Brała udział w licznych konkursach, zdobywając laury i wyróżnienia. Była wielokrotnie zapraszana przez wybitnych śpiewaków do wspólnych koncertów m. in Wiesława Ochmana, Alicję Węgorzewską-Whiskerd.

Regularnie koncertuje w repertuarze operetkowym, operowym, sakralnym w kraju i za granicą m. in Niemczech, Austrii, Turcji.
Współpracuje z wieloma państwowymi instytucjami kulturalnymi oraz licznymi organizacjami animującymi lokalne życie kulturalne. Jest częstym gościem licznych festiwali m. in Festiwalu Kiepury, Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Wiedeńskiej, Festiwalu Muzyka Epok.

 cierpiol Mariola Cierpioł (Mercedes)
Z wyróżnieniem ukończyła studia licencjackie w klasie śpiewu solowego prof. Agaty Młynarskiej-Klonowskiej, u której będzie kontynuować naukę na studiach magisterskich (specjalność wokalno-aktorska).Wielokrotna finalistka i laureatka konkursów wokalnych m. in: Študentská umelecká činnosť – ŠUČ w Ružomberoku (Słowacja), Konkurs Muzyki Słowiańskiej w Katowicach, Stonavska Barborka w Stonawie (Czechy).Mimo młodego wieku posiada w swoim repertuarze wiele partii oratoryjnych, kantatowych i operowych m. im.: „Stabat Mater” G. B. Pergolesiego, „Miserere” J. W. Krogulskiego, „Requiem” W. A. Mozarta, „Stabat Mater” G. Rossiniego, Olga z „Eugeniusz Oniegina” Piotra Czajkowskiego, Ulisses z „Deidamii” G. F. Hӓndla, Mercedes z „Carmen” G. Bizeta czy Maryny z „Borysa Godunowa” M. Musorgskiego.Koncertuje w kraju i za granicą (Czechy, Węgry, Niemcy, Austria, Szwajcaria, Dania, Hiszpania).
 damian Damian Konieczek (Zuniga)

Urodził się w 1976 roku w Poznaniu. Ukończył studia muzyczne na Wydziale Wokalno- Aktorskim Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie śpiewu solowego Andrzeja Ogórkiewicza. Od 2003 roku studiował na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, gdzie doskonalił swoje umiejętności wokalne
w klasie śpiewu prof.  Włodzimierza Zalewskiego.

Koncertuje w kraju i zagranicą. Uczestniczy w kursach organizowanych przez wybitnych pedagogów śpiewu, w konkursach ogólnopolskich jak również w konkursach międzynarodowych.

Od września 2005 jest Solistą Teatru Wielkiego im. Stanisława Moniuszki w Poznaniu. Zadebiutował partią Mnicha w premierowym przedstawieniu Giuseppe Verdiego Don Carlos w reżyserii Gianfranco de Bosio u boku znakomitych śpiewaków: Małgorzaty Walewskiej i Marka Gaszteckiego.

tracz Tomasz Tracz (Remendado)

Absolwent Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2008/2009 był stypendystą Universität für Musik und darstellende Kunst w Graz. Doskonali swoje umiejętności wokalne pod kierunkiem Romana Werlińskiego i Kazimierza Myrlaka Finalista I Konkursu Międzynarodowego im. Haliny Halskiej-Fijalkowskiej. I wyróżnienie na Festiwalu Młodych Talentów „Bursztynowe mikrofony”. Nagroda Specjalna na X Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach-Zdroju. Finalista II Konkursu Międzynarodowego im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju.

W 2009 zadebiutował na deskach Opery Wrocławskiej w Weselu Figara W. A. Mozarta.

W latach 2010-2011 współpracuje z Teatrem Muzycznym w Poznaniu gdzie występuje w operetkach, musicalach oraz koncertach. Od 2012 do 2014 związany z Operą i Filharmonią Podlaską – Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku, gdzie m.in. kreował postać Prześladowcy w polskiej prapremierze musicalu Korczak (nagroda – Wydarzenie Historyczne Roku 2012). W 2013 w ramach XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego wziął udział w światowej prapremierze opery współczesnej Poiesis P. Zycha. W tym samym roku wystapił w polskiej prapremierze opery komicznej Offenbacha Robinson Crusoe organizowanej przez Opere na Zamku w Szczecinie.

dynowski Marek Dynowski (Don Cairo)
Studia Wokalne ukończył w 1992 r. we Wrocławiu i podjął pracę w Teatrze Wielkim w Poznaniu na stanowisku solisty śpiewaka.Od 1995r.do 2011r. był zatrudniony jako solista Opery Śląskiej w Bytomiu co przekłada się na dalsze kontakty z tym teatrem. Współpracował w tym okresie także z Operą Dolnośląską we Wrocławiu i Teatrem Muzycznym w Gliwicach. Cennym doświadczeniem zawodowym był też czas pracy w Zespole Śpiewaków Miasta Katowic „Camerata Silesia” gdzie był zatrudniony w latach 2003 – 2004. Z Agencją „PRO MUSICA” jest związany od 1990 roku. Różnorodność kontaktów w zakresie wykonywania solowych partii wokalnych przekłada się na jego duże doświadczenie zawodowe i bogactwo repertuarowe.
fbotti Francesco Bottigliero (Dyrygent)
Absolwent Konserwatorium w Salerno w klasie fortepianu i kompozycji, a także w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej w Neapolu. Swój warsztat dyrygencki szlifował na licznych kursach mistrzowskich. W latach 2002-2004 brał prywatne lekcje dyrygentury orkiestrowej u maestro Carlo Marii Giuliniego w Mediolanie.Zapraszany do dyrygowania takimi orkiestrami europejskimi jak: Narodowa Orkiestra Filharmonii w Sibiu w Rumunii, Mołdawska Orkiestra Symfoniczna w Kiszyniowie, Janáčkův Komorní Orchestr w Ostravie, Kongresowa Orkiestra Symfoniczna w Sankt Petersburgu.W Polsce współpracował z Operą Wrocławską, Teatrem Wielkim w Poznaniu czy Operą Bałtycką w Gdańsku.Od sezonu 2010/11 do 2013/14 współpracował z Theater Erfurt. W 2015 roku, jego spektakle Toski i Napoju miłosnego w teatrze Slezké Divadlo otrzymały wielkie uznanie i świetne krytyki w Czechach.Bottigliero jest również kompozytorem i aranżerem orkiestrowym.
Roncole Verdi Orchestra, występująca dotychczas za granicą pod nazwą Opera Polska, powstała z inicjatywy maestro Marka Tracza i włoskiego dyrygenta Silvano Frontaliniego po udanej inauguracji Festivalu Verdiowskiego w 1989 r. w miejscu urodzenia Giuseppe Verdiego – Roncole Verdi. Zamiłowanie obu dyrygentów do twórczości Giuseppe Verdiego dało początek wielu wspólnym projektom – od koncertów po całe opery m.in.: Traviata, Nabucco, Aida. Orkiestrę tworzą najwybitniejsi muzycy filharmonii i teatrów operowych.

W roku 2001, z okazji setnej rocznicy śmierci kompozytora, zostało zorganizowane wielkie europejskie tournée z programem Verdi Gala. Koncert odniósł ogromny sukces i od tego czasu Roncole Verdi Orchestra rokrocznie występuje na najbardziej prestiżowych scenach m.in. w Monachium, Berlinie, Hamburgu, Wiedniu, Zurychu i Bazylei. We wrześniu 2013 roku Roncole Verdi Orchestra po raz pierwszy zaprezentowała koncert Verdi Gala przed polską publicznością, odnosząc przy tym ogromny sukces.

 Chór Opery Polskiej został założony w 1990 roku z inicjatywy maestro Marka Tracza i od początku występowali w nim jedynie profesjonalni artyści, którzy ukończyli studia wokalne w wyższych szkołach muzycznych. Podczas swojej 24-letniej działalności nasi artyści występowali na deskach najbardziej znanych teatrów w Niemczech, w Hiszpanii, we Włoszech czy we Francji. Ogromnym sukcesem Chóru Opery Polskiej było międzynarodowe tournée z niezwykłym koncertem Najpiękniejsze chóry operowe.

Miasto Miejsce Data Godzina Kup bilet

Zapisz